1. Opdrachtgever: Culture for Life
2. Functie: participerende proactieve student
3. Verloop opdracht: De opdracht is goed verlopen.
4. Competenties: Visie, innovativiteit en creativiteit
Voor CFL moesten we in blok B in tweetallen een museum bezoeken. De opdracht hierbij was om 5 exemplaren uit de collectie te fotograferen en te vertellen waarom mensen dit museum en de stukken moest bezoeken. Ik heb hierbij samengewerkt met Elise Cuypers. Aangezien we een leuk museum wilde bezoeken en ieder team een ander museum moest bezoeken wisten we dat we zo snel mogelijk ons museum op wilde geven en dit hebben we dan ook dezelfde dag gedaan; we kozen voor het fashion museum in Amsterdam.
Competentie: Visie
S:
Tijdens een CFL bijeenkomst in blok B kregen we te horen dat we in tweetallen een museum moesten gaan bezoeken. Iedereen ging op zoek naar zijn/haar partner en een bijpassende museum.
T:
Musea zijn nooit mijn favoriete onderdeel van cultuur geweest, maar ik moest hoe dan ook een museum bezoeken. Mijn verantwoordelijkheden hierbij waren dan ook dat ik in de toekomst moest kijken, en niet naar de beperkingen in het heden. Ik moest naar de positieve kanten van musea kijken en niet naar de negatieve kanten.
A:
Het was de bedoeling om een partner en een locatie te vinden om deze opdracht uit te voeren. Toen Elise en ik besloten hadden om samen te werken, bedachten we naar wat voor een soort museum we wilden gaan. We wilden er allebei een leuke dag van maken en niet alle musea zijn leuk, dus laten we een leuk museum uitzoeken waar allebei onze interesses liggen. Uiteindelijk hadden we besloten om iets met mode te doen. Door te zoeken naar een modemuseum binnen Nederland, kwamen we op het fashion museum in Amsterdam terecht. geen schilderijen kijken, maar naar mode van vroeger en nu. Na goed nagedacht te hebben, hebben we dan ook gekozen om naar het fashion museum in Amsterdam te gaan.
R:
Uiteindelijk was het een heel leuke opdracht om te doen. Doordat we samen goed hadden bekeken wat we precies wilden en goed hadden overlegd, hebben we uiteindelijk een leuke keuze gemaakt; het fashion museum in Amsterdam. Verder heb ik mijn idee over musea; namelijk dat ze niet leuk zijn even opzij gezet en objectief de opdracht in gegaan, waardoor ik meer het accent heb gelegd op de mogelijkheden in de toekomst; het museum bezoeken.
T:
Uiteindelijk denk ik dat ik mij iets meer had moeten verdiepen in de keuze van het museum. Het was een vrij nieuw museum, maar wist niet dat het ook een heel klein museum was. Er stonden uiteindelijk maar negen etalagepoppen op een rij met wel erg mooie jurken, maar wel erg weinig. Als ik iets meer research had gedaan naar het museum was ik dit wel te weten gekomen en hadden we denk ik beter een museum kunnen uitzoeken wat iets groter was. Maar achteraf gezien ben ik positief over het verloop van de opdracht en ik laat de gedachte dat musea saai zijn voortaan achterwege.
Competentie: Innovativiteit
Voor CFL moesten we in blok B in tweetallen een museum bezoeken. De opdracht hierbij was om 5 exemplaren uit de collectie te fotograferen en te vertellen waarom mensen dit museum en de stukken moest bezoeken. Hierbij moesten we door middel van een taperecorder een presentatie geven over waarom dit museum leuk is, en waarom het zeker een bezoek waard is. Ik ging met mijn partner Elise Cuypers naar het Fashion museum in Amsterdam, waar van alles te lezen was over fashion van vroeger en nu. Het enige nadeel van dit museum was dat het vrij klein was en we er eigenlijk zo doorheen waren gelopen. Omdat het een geheel nieuw museum was wilden we niet alleen vertellen waarom het zo’n leuk museum was, maar wilden we iets extra’s toevoegen. Ik had het idee omdat het een geheel nieuw en klein museum was, dat het eigenlijk een stuk beter zou kunnen, als er maar wat aandacht aan besteed zou worden. Dit zou een heel goed kunnen als er ook een goede manager aan zou werken. Daarom hebben we er een soort wervingsactie van gemaakt voor een nieuwe manager voor het museum. Door deze inspiratie hebben we vernieuwing aangebracht in de gegeven opdracht.
S:
Tijdens het museumbezoek waren we aan het bedenken hoe we de gegeven opdracht iets extra’s konden geven
T:
De opdracht was om met behulp van een taprecorder het museum te promoten. Hoe we dit zouden doen was geheel aan ons, als er uiteindelijk maar een mooie presentatie zou ontstaan. Wanneer we vernieuwing in de opdracht konden brengen, mocht dit, we waren geheel vrij om de opdracht in te vullen, als er maar promotiemateriaal uitkomt.
A:
Het was de bedoeling om in het museum geïnspireerd te raken en een leuke promotie presentatie neer te zetten over het fashionmuseum. Mijn idee was dan omdat het niet alleen te promoten, maar ook direct te werven voor een nieuwe manager om dit museum wat meer kleur te geven. We vonden dit allebei direct een erg leuk idee en gingen thuis direct aan de slag met een script schrijven en het inspreken van dit script. Door middel van dit toedoen zie ik mogelijkheden tot vernieuwing en weet ik deze ook toe te passen.
R:
De opdracht was goed te doen omdat we geen nieuwe middelen nodig hadden voor de opdracht, alleen wat creativiteit om innovatief te kunnen denken.
T:
Ik ben zeer tevreden over deze opdracht. Door vernieuwing toe te passen onderscheiden we ons product van de rest van de groep en laten we een goede en stevige indruk achter.
Competentie: Creativiteit
Voor CFL moesten we in blok B in tweetallen een museum bezoeken. De opdracht hierbij was om 5 exemplaren uit de collectie te fotograferen en te vertellen waarom mensen dit museum en de stukken moest bezoeken. Ik heb hierbij samengewerkt met Elise Cuypers. Aangezien we een leuk museum wilde bezoeken en ieder team een ander museum moest bezoeken wisten we dat we zo snel mogelijk ons museum op wilde geven en dit hebben we dan ook dezelfde dag gedaan; we kozen voor het fashion museum in Amsterdam.
S:
Toen we aankwamen in het museum ondervonden we al direct een probleem, het museum was namelijk heel klein. De opdracht was om te vertellen waarom mensen juist dit museum moeten bezoeken. Dit museum was echter zo klein dat we eigenlijk geen antwoord op deze vraag konden geven.
T:
Dit probleem ondervonden we vrij snel en we wisten dus dat hier een oplossing voor bedacht moest worden. We vonden namelijk niet dat mensen dit museum echt moesten bezoeken, aangezien je er binnen een tien minuten doorgelopen was. We wilden dit graag creatief oplossen en kwamen met het volgende idee: We zouden een leuke vervangende vraag beantwoorden om zo toch met een leuk resultaat te komen. Nadat we toestemming hadden gekregen van Esther de Jong om de opdracht zo in te vullen, zijn we direct aan de slag gegaan.
A:
We hebben het volgende gedaan: We hebben de opdracht op de volgende manier veranderd: Voorheen was de opdracht: Waarom moet dit museum door mensen bezocht worden
De vernieuwde opdracht was: Promoot het museum en informeer de mensen over de kansen van dit museum en werf een nieuwe manager. Door middel van het beantwoorden van deze vraag hebben we laten zien dat het een museum is met veel potentie, maar dat deze potentie er nog niet helemaal uit komt. We hebben verteld waar het museum staat, hoelang het al bestaat, dat het een museum is waar jurken van heel grote namen staan, dat dit museum staat in de fashionstad van Nederland en dat het zoveel meer kan worden als er maar wat meer aandacht aan gegeven wordt. Door middel van dit toedoen kan ik in een probleemsituatie met een passende en creatieve oplossing komen.
R:
Ondanks dat we even dachten dat dit probleem niet opgelost kon worden, zijn we toch met een passende oplossing gekomen. Dit is uiteindelijk heel goed uitgepakt en we zijn erg blij met het resultaat.
T:
Het was erg leuk om te doen en als ik in de toekomst weer op een dergelijke probleemsituatie stuit, hoop ik dat ik het weer op deze manier kan oplossen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten