1. Opdrachtgever: Culture for Life
2. Functie: participerende proactieve student
3. Verloop opdracht: De opdracht is goed verlopen.
4. Competenties: Visie en kwaliteitsgerichtheid
Competentie: Visie
Voor CFL hebben we dit jaar drie keer een creatieve inbreng. In deze creatieve inbreng is het de bedoeling dat je gerelateerd aan een thema iets creatiefs maakt. Hierin ben je helemaal vrij om te kiezen hoe dit ingevuld gaat worden, zolang het thema maar aangehouden wordt. In blok C was het thema theater. De opdracht was om iets te maken over het thema; theater in het verleden, theater in de heden en theater in de toekomst.
S:
Voor CFL moesten we voor de creatieve inbreng iets maken over theater van vroeger, nu en in de toekomst. Ik besloot een collage te maken. Tijdens het maken van deze collage heb ik de accenten gelegd op de mogelijkheden in de toekomst en heb ik laten zien dat deze veel groter zijn dan de mogelijkheden van nu.
T:
Tijdens het maken van de collage besloot ik te laten zien dat er veel meer mogelijkheden in de toekomst waren met betrekking tot de invulling van theater dan in het verleden en in het heden. Ik heb drie verschillende collages gemaakt om deze mogelijkheden goed te visualiseren.
A:
Ik heb drie verschillende collages gemaakt, één over theater in het verleden, één over theater in het heden en één over theater in de toekomst. Door middel van deze collages heb ik de mogelijkheden met betrekking tot theater in de toekomst laten zien. Ik heb hier vooral 3D elementen in verwerkt, mooie lichteffecten en theater in de lucht weergegeven. In de collage over het verleden heb ik voor de Grieken laten zien, omdat daar het theater is begonnen en heb ik veel ouderwetse cultuurelementen laten zien. Verder heb ik in de collage over theater in het heden vooral de balletvoorstellingen en musicals weergegeven. Door middel van deze drie collages heb ik laten zien dat er op het gebied van theater in de toekomst veel meer mogelijkheden liggen dan in het heden, vooral als de ontwikkelingen in de technologie zich op deze wijze voortzet. Door dit toedoen heb ik duidelijk de accenten in het op de mogelijkheden in de toekomst gelegd en niet op de beperkingen in het heden.
R:
Ik ben erg tevreden over deze opdracht. Het zijn drie erg mooie collages geworden en ik heb goed mijn bedoelingen weten te visualiseren. Het was erg leuk om te doen en ik ben me beter bewust geworden van de veranderingen door de jaren heen in het theater. Zie onderstaande afbeeldingen voor eindresultaat
T:
Ondanks dat ik het een geslaagde opdracht vond en mijn collages erg goed is gelukt, Zou ik het volgende keer iets anders doen. Ik heb nu mijn collages op de computer gemaakt, omdat dat iets makkelijker was. Ik de collages volgende keer echter op een groot A2 vel zelf plakken, omdat ik dan denk dat ik mijn bedoelingen nog beter kan visualiseren.
Competentie: Kwaliteitsgerichtheid
Voor CFL hebben we dit jaar drie keer een creatieve inbreng. In deze creatieve inbreng is het de bedoeling dat je gerelateerd aan een thema iets creatiefs maakt. Hierin ben je helemaal vrij om te kiezen hoe dit ingevuld gaat worden, zolang het thema maar aangehouden wordt. In blok C was het thema theater. De opdracht was om iets te maken over het thema; theater in het verleden, theater in de heden en theater in de toekomst.
S:
Toen ik bedacht had wat mijn creatieve inbreng voor het thema theater zou worden, moest ik nog bedenken hoe ik dit aan ging pakken, aangezien je helemaal vrij was om zelf te beslissen hoe dit ingevuld zou worden. Daarom heb ik voordat ik aan de collages begon een kwaliteitslijst voor mezelf opgesteld.
T:
Aangezien je helemaal vrij was om de creatieve inbreng zelf in te vullen, had ik besloten om kwaliteitseisen voor deze opdracht op te stellen en te beschrijven. Door middel van deze kwaliteitseisen wist ik waar mijn collages aan moesten voldoen en waren de collages makkelijker te maken.
A:
Voordat ik aan mijn collages begon heb ik een kwaliteitslijst opgesteld. Deze lijst bestond uit de volgende punten:
· Alle drie de collages moeten dezelfde lay-out hebben.
· De collages moeten uitstralen waar de collage over ging.
· Er moeten inspirerende teksten op alle collages staan over theater.
· Alle collages moeten minstens 10 foto’s bevatten.
· De plaatjes moeten laten zien hoe theater was, is en wordt.
Naar aanleiding van deze kwaliteitseisen heb ik mijn collage gemaakt. Door zelf kwaliteitseisen op te stellen en te beschrijven ben ik tot het uiteindelijke resultaat gekomen.
R:
Kwaliteitseisen opstellen lijkt niet nodig, omdat je zelf wel in je hoofd heb zitten hoe iets eruit moet zien en het kost ook extra tijd, maar onder andere uit deze opdracht heb ik wel geleerd dat het zeker nuttig is om een kwaliteitslijst op te stellen. Je hebt duidelijk op een rij wat er moet gebeuren en waar het aan moet voldoen. Door deze lijst in gedachten te houden ben je je altijd bewust waar de producten aan moeten voldoen en hoe je dit kan bereiken.
T:
Ik ben hier erg tevreden over, mijn kwaliteitslijst heeft me erg geholpen de kwaliteit van mijn producten te waarborgen. Dit was zeker handig aangezien deze opdracht zelf ingevuld mocht worden en er geen kwaliteitseisen aan verbonden zaten. Ik zou dit bij dergelijke opdrachten in de toekomst ook op dezelfde manier aanpakken. Zie bovenstaande afbeeldingen voor resultaat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten